fredag 20 maj 2016

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 6791211125"

torsdag 19 maj 2016

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7441245399"

fredag 10 januari 2014

Trött!

Varför är jag så trött på morgonen??? Den frågan har jag nu ställt mig många gånger det närmsta dagarna! Jag har alltid varit en morgonmänniska! Jag vill verkligen inte sova bort dagarna när man är ledig men hela julledigheten har bestått av många sovtimmar! Men min tanke var att när jag börjar om att jobba då blir allt som vanligt igen! Men jag är sååå himla trött på morgonen, snozar  väckarklockan in i det sista! ;)
Nåja nu är det helg igen och då får jag hoppas att jag får sova lite extra så att jag vänder tillbaka till mitt gamla jag!

Hejsvejs från en trött tant!! ;)

torsdag 2 januari 2014

Nu börjar ett nytt år, men vad hände 2013?

Ett nytt år ha börjat och ett annat har slutat! Men att återblicka 2013 höjdpunkter kan bli svårt men här kommer ett försök!

Januari 2013
Fick min förskollärarexamen!! Mycket nöjd av att jag klarat av att plugga på distans i 3,5 år men det har varit riktigt tufft ibland! Men nu är högskoleutbildning något jag kan tillsätta på min meritlista! :)

Februari 2013
Våran bäbis blev tvåsiffrigt!! Hela 10 år, vart tog tiden vägen, nyss var han liten och stod och vinglade på diskmaskinsluckan, ja han var en riktig klätterapa! 

April 2013
Påsk!!! Att njuta av påsken i våran stuga är det bästa som finns!! Vi börjar längta efter påsken så fort snön lägger sig på marken! :) Att köra skoter, grilla, vara ute hela dagar, fisketävling och en massa trevliga människor som man har runt omkring  sig!
Men denna April har ändå varit den bästa på länge!!! Jag och gubben firade hela 20 år tillsammans och att vi varit gifta i 10 år!!! Ja ni som kan räkna har redan förstått att vi blev tillsammans när jag var 15 år och han 18 år! Många trodde aldrig att det skulle hålla men tji fick dom, nu sitter vi här med     två barn, en hund, två katter, ett hus och lika mycket kärlek till varandra!!! Men visst, det har inte varit en dans på rosor alla 20 år, vi har som alla andra haft det upp o ner. Men 2013 firade vi vårt dubbel jubileum med att förnya våra löften!!! Vi gjorde detta med barnen och våra föräldrar, en helt underbar och oförglömlig dag!!!

Juli 2013
Största trollungen blev 14 år!!! Snart är det dags för moppe och åter ett moment i livet där jag som mamma ska vars orolig! ;)
En familjeresa genom Sverige med Kolmården som slutdestination!! Vi fick låna svärföräldrarna husbil och så drog vi! Det var så trevligt så nu skulle man gärna ha en egen husvagn!

Augusti 2013
Fick fortsätta jobba i munksund som jag gjorde under våren! Hela hösten har jag varit där och hoppas naturligtvis att jag får vara kvar så länge som möjligt!!

Oktober 2013
Ett år sedan operationen och jag tappat hel 45 kg ( nu har jag tappat lite mer) ;)

December 2013
Jag har inte varit sjuk på 4 år och i december 2013 har jag hunnit vara sjuk 2 gånger!!! 2014 hoppas jag verkligen ska vara ett sjukdomsfritt år!!!!

Jag hoppas att 2014 ska innehålla lika många höjdpunkter som 2013 gjort!!!

God fortsättning alla mina vänner!!

lördag 21 december 2013

Jullov!


Nu är det äntligen jullov för hela familjen Markstedt! Vi kommer att ha en lugn jul med mycket filmer och en massa familjemys!
Jullovet startade med ett behövligt frissabesök och kommer idag att fortsätta med en mysig stund på stan med gubben och äldsta trollungen. Den yngsta han kommer att roa sig med sitt innebandylag, dom ska gå o se Wibax spela match!
Sen blir det lite julständ och trimning av go vovven, hon måste ju oxå vara fin till jul!
God Jul alla mina vänner!

onsdag 18 december 2013

Nämen hej igen!

Nu är det 3 år sedan sist men nu har tekniken gått framåt så nu slipper jag sitta vid en stationär dator, vilket jag tycker är skit tråkigt! Speciellt när jag kan göra nästan allt via telefon, det enda jag saknar är att kunna skriva ut från telefonen, om jag kunde det skulle jag vara super nöjd! 😊

Nåja nu kanske jag kommer att skriva lite oftare men jag lovar inget..haha! :)
Mitt liv ser ungefär likadant som för tre år sedan, med några förändringar:

▪️Jag är nu 35 år. 😬
▪️Jag är färdig förskollärare.
▪️Jag har jobb.
▪️Jag har gått ner 46kg 😊

Men förutom det ovanstående är allt som vanligt,
Är fortfarande gift med ungdomskärleken men pojkarna våra har ju förstås blivit äldre. Viktor har hunnit bli 14 år och Emil är 10 år!!


                       Då 2010
                   
                            Nu 2013

måndag 8 november 2010

Länge sen sist!

Ja det var ju ett bra tag sen jag skrev :) Nåja jag visste att det skulle bli så här men nu tänkte jag skriva lite eftersom det har hänt en hel del med mig....inget att oroa sig för bara positiva saker!

Ok här kommer det: Jag är väldigt duktig på att träna som många av mina vänner kanske märkt, jag är 3-4 gånger i vecka och tränar och det har gett resultat plus att jag gått med i xtravagansa på korpen vilket har gett mig ett resultat på -15kg. Vilket jag är jätte stolt över..även om det är en bra bit kvar men jag kämpar på och jag hoppas att det syns ;D.
Ja nu vet ni det!
Över till något helt annat...skolan!
Jag går fortfarnade kvar även om jag var tveksam i somras..men nu kör jag järnet, just nu är det praktik och jag är på Tjorven fsk..ett toppen ställe måste jag säga!!!
Ja annars är mitt liv som vanlig...barnen och gubben tränar oxå för fullt vilket har resulterat till att jag och gubben inte har haft så mycket tid för varandra :(
Men det har vi löst så att bara jag och han far till stugan en hel helg tillsammans utan barn..och bara myser med varnadra :).......... ja och hunden får följa med förstås! Längtar!!!!
Ja det var det för denna gång..
Vi ses snart igen ..hoppas jag ;)