måndag 8 november 2010

Länge sen sist!

Ja det var ju ett bra tag sen jag skrev :) Nåja jag visste att det skulle bli så här men nu tänkte jag skriva lite eftersom det har hänt en hel del med mig....inget att oroa sig för bara positiva saker!

Ok här kommer det: Jag är väldigt duktig på att träna som många av mina vänner kanske märkt, jag är 3-4 gånger i vecka och tränar och det har gett resultat plus att jag gått med i xtravagansa på korpen vilket har gett mig ett resultat på -15kg. Vilket jag är jätte stolt över..även om det är en bra bit kvar men jag kämpar på och jag hoppas att det syns ;D.
Ja nu vet ni det!
Över till något helt annat...skolan!
Jag går fortfarnade kvar även om jag var tveksam i somras..men nu kör jag järnet, just nu är det praktik och jag är på Tjorven fsk..ett toppen ställe måste jag säga!!!
Ja annars är mitt liv som vanlig...barnen och gubben tränar oxå för fullt vilket har resulterat till att jag och gubben inte har haft så mycket tid för varandra :(
Men det har vi löst så att bara jag och han far till stugan en hel helg tillsammans utan barn..och bara myser med varnadra :).......... ja och hunden får följa med förstås! Längtar!!!!
Ja det var det för denna gång..
Vi ses snart igen ..hoppas jag ;)

tisdag 29 juni 2010

Sommar

Visst är det härligt att vara ledig, visst vore det kul med lite pengar oxå men om jag fick välja så skulle jag vara ledig varje sommar!

Midsommar det blev sommarens tipp...vi hade jättetrevlig och vi kommer nog att göra det till en tradition. stugan vi bodde må kosta en hel del men det var det värt...toa, dusch, stort kök och allrum, två superfina sovrum. Byske camping see you next year!!!

Träningen går riktigt bra, bättre än föväntat..jag lyckas ta mig iväg tre ggr i veckan, vilket känns riktigt bra. Vågen visar -3kg vilket kanske inte är så mycket men det är då 3 kg i rätt riktning :)

4 dagar kvar till älsklingen får semester...me like. Allt är mycket lättare om man är två även om man nästan hinner bli lite less på varandra innan man kan komma in i det riktiga rutinerna igen..haha!

Hej svejs för denna gång!!!

måndag 14 juni 2010

Ny design, Nytt liv, ett nytt sommarlov!

Nu har jag lek lite med min blogg..det blev en ny sida...ganska fin tycker jag. Jag gillar att fixa och dona så kanske det blir en ny sida någon annan gång oxå..vem vet..:)

Ja idag börjar jag mitt nya liv! Idag har jag tagit steget och verkligen bestämt mig för att jag ska tappa några kilon i sommar! Idag har jag köp ett träningskort på Nautilus..och denna gång har jag tänk verkligen träna 2-3 ggr i veckan..tack och lov att barnen är så stora att dom kan var hemma själva.

Sommarlovet är här...synd bara på det tråkiga vädret. I sommar blir det inga stora utsvängar..pga att man inte får så mycket pengar i sommar....vi ska bara vara hemma och i stugan..men vi drar på en mini semester under midsommar..då drar vi till Byska Camping med några vänner och bor där hela helgen. Trodde Viktor skulle tycka det var tråkigt men han håller på att längta i hjäl sig...:) Hemma blir det att rulla ut gräs i våran slänt som ska bli fin med färdig gräs..med min och Jörgens otur så blir det nog inget gräs om vi sår det...så det blir gräs på en gång..hihi...här finns det tyvärr inga "gröna fingrar"!

Trevlig Sommar från mig!!!!

måndag 31 maj 2010






VILL HA NU!!!!!

Dessa två saker vill jag ha...jag känner att jag nästan måste ha en ny telefon men vem har typ 6000 kr över bara sådär när man är student. Jag vill också ha en systemkamera..men den gå ju också på typ 6000 kr...ojoj tänk om man vann några miljoner...då skulle dessa två vara i min hand nu! (bilden på kameran är inte exakt den jag vill ha)



söndag 30 maj 2010

Hej Hopp!

Ja ni får ursäkta att det är länge mellan gångerna men det var det jag för stod när jag startde bloggen :)
Nåja några veckor har gått sen sist och egentligen har det inte hänt så mycket...man lever ett ganska vanligt svensson liv...jobb (plugga), äta, träningar, städning, tvättning ja allt sånt där som de flesta familjer fyller sina vardagar med.
Iallafall har vi nu äntligen varit i stugan...mysigt var det men det blev lite jobbigt att ha med kompisar till barnen..en kväll går bra men två är nästan för mycket...nåja vi ska snart tillbaka dit igen och då blir det bara la familia...skönt! Min käre far och svärfar har äntligen kopplat in vattnet för sommaren så då är det alltid lite lättare..med disk och att tvätta sig men nu ska vi (mamma 0 Pappa) gör om "tvättstugan" så nu får man göra som förr...tvätta sig i sjön..men det går bra för mig och barnen, men Jörgen är en riktig badkruka så där blir det lite jobbigare.

Vi har haft utv.samtal med båda barnen och det ser lovande ut för båda i framtiden...vi har gjort något rätt här i livet i alla fall..hehe!

Nu har jag berättat för mamma o pappa om mitt beslut och dom blev glada och stöttar mig till 100 %..skönt, fast det visste jag innerst inne att de skull göra...men ni som läser min blogg får hålla ut ett tag till..sorry :)

Nåja nu är klockan mycket och jag är lite trött efter en trevlig mordags middag med mamma, pappa, svärmor och svärfar...
Godnatt världen!

måndag 17 maj 2010


32 år!

Jaha nu har man fyllt 32...tänk vad tiden går..nyss vara jag 21 och väntade mitt första barn..och nu ska det barnen bli 11 år..ja det är bara att inse att jag oxå har blivit äldre och inte bara dom runt omkring..:)
Min födelsedag friade jag med frukost på sängen..slappade hela dagen i solen, Blev bjuden på fika både av den äldsta sonen och mammse och pappsen...nice. Kvällen bjöd på två fester. Första var jag på examensfest med klasskompisarna, åt gott och drack gott....sen drog jag hem till gyllengårdsvägen där det var en brakar fest med en massa go dricka och en massa singstar!
Kul hade jag.....tack till alla som gjorde min födelsedag så rolig! Nu har jag kalasat färdigt, på torsdag är det gubbens tur!

tisdag 4 maj 2010

Oj Oj

Nu var det länge sedan...men jag känner att jag inte haft tid riktigt att sätta mig ner och skriva något vettigt...har haft praktik i tre veckor på fagottens förskola i öjebyn..det var riktigt roligt och intressant...och barnen är ju så härliga. Fast det är ju de flesta barnen efter man lärt känna dom lite bättre.
Jag o Jörgen har firat våran 7 :e bröllopsdag..Jag överraskade Jörgen med en hotellnatt i stan. Vi gick ut och åt och sen gick vi på bio...det var riktigt mysigt. Var mysigt att bara var tillsammans..det är inte så ofta :)

Ja nu har man snart gått ett helt år på LTU..det är ju fantastiskt. Jag har klart ett helt år nu är det bara 2 ½ år kvar...men det ska man väl fixa...speciellt när man har så bra klasskompisar.

Hej svejs för denna gång!

onsdag 14 april 2010

Praktik o sommarjobb

Hej o hå vad tiden går....nu är jag på praktik i öjebyn på Fagottens förskola. Det är jätte roligt, barnen är snälla och glada nästan hela tiden. Pedagogerna är verkligen ett härlig gäng. Dom får en att känna sig som en i teamet. Även om jag jobbat inom barnomsorgen nu i snart 12 år så lär man sig ändå nya saker, och ser saker på helt andra sätt än före utbildningen! Det var ett klokt beslut jag tog: att börja plugga, även om man lever på vatten o bröd...:D. Nä inte riktigt men mindre i plånboken är det då. På tal om pengar så när man pluggar så får man ju inte stämpla på sommaren så nu är det bara att försöka hitta sig ett sommarjobb..vilket är lättare sagt än gjort. Fick ett tips av en vän att ringa städ på kommunen men dom hade redan tillsatt alla sina jobb...hmm jag undrar vart mer man kan söka? Arbetsförmedlingen är då inte till någon hjälp!
Kanske man få leva på bröd o vatten i sommar ändå :D
hej svejs!

onsdag 7 april 2010

Påsklov!

Ja nu är påskhelgen över men det känns knappt. Jörgen är ledig hela påsklovet för ovanlighetens skull.
Helgen har varit kanon...många fiskar har fått offra sina liv i våran sjö...dryga 50 st faktiskt. Men tyvärr så har jag kanske bara dragit upp 4 eller 5. Viktor och svärmor har varit dom som dragit upp mest.
God mat och god dryck har det naturligtvis oxå varit. Vi har till och med grillat karré för första gången i år och nästa gång blir 1:a Maj, en tradition som svärföräldrarna har.
Men visst är det skönt att vara borta så här i några dagar men det är ännu skönare att komma hem. Få sova i sin egen säng, gå på en riktig toa...och ha tillgång till diskmaskin..:S
Nu får vi slappa i några dagar till sen är det verkligen tillbaka till verkligheten för då är det dax för praktik i tre veckor...härligt...
Hej svejs!

söndag 28 mars 2010

Saker att göra!

Hej och hå vad helgen har gått fort. Men det är bra då närmar sig påsken fortare :)
En hel del ska förberedas in för påsken och trippen till stugan..våran härliga stuga!
I går påsk handlade vi och morgon ska det tvättas, tisdag blir det matstuga här för då ska det kokas palt och pannkaka sen onsdag då blir det möte med studiegruppen på dagen och sen städning hemma, man vill ju komma hem till ett fint hem efter påsk. Packa ska oxå hinnas med. Ja som sagt har man inte jobb så gör man sig jobb..hihi
Nu är det bara att fortsätta längta till påsk...så hörs vi sen!

måndag 22 mars 2010

Helgen!

Helgen har varit bra..lugn och harmonisk. Fredagar består ofta av att storhandla så det gjorde jag och Jörgen även denna fredag. Det känns ganska lyxigt nu för tiden då man inte alltid behöver ha med barnen när man handlar plus att allt går ju mycket fortare. :) Middagen bestod av tacos naturligtvis..riktig fredagsmat.
Lördagen gjorde vi ingeting...vi var nästan bara inne hela dagen men vi tog oss ut och skottade gården och lekte med kidzen...kvällen bjöd på grillat och hyrfilm.
Söndagen bestod av att vara ute och mysa i solen med trevliga vänner och på kvällen for vi och bastade bastu hos svärföräldrarna...det var riktigt härligt.
Ja summa sumarum detta var min lugna helg.

torsdag 18 mars 2010




VILL HA!

Denna soffa vill jag ha nu!
Tänk om man var "flickan med guldbyxorna" då hade jag köpt mig en sån här men nu är jag "flickan med pluggbyxorna" och då har man tyvärr inte råd med en så fin sak..:(

onsdag 17 mars 2010

Kärlek!

Jag älskar verkligen min man...berättade något som tyngt mina axlar ett tag och han kramar om mig och säger hur mycket han älskar mig och att han kommer att finnas vid min sida hela tiden...man kan nästan säga att dettta är en liten kärleksförklaring till honom( fast han inte läser min blogg...tror jag)
JAG ÄLSKAR VERKLIGEN DIG JÖRGEN!
Tänk vi har snart varit tillsammans i 17 år och det är fortfarande vi och det kommer att vara vi i resten av våra liv...just nu mår jag toppen men jag kommer att må ännu mera toppen efter det beslut jag tagit!
Kommer att berätta vad det är sen när jag känner mig redo för det!
Hej svejs för denna gång!

tisdag 16 mars 2010

Trött!

Herregud vad trött jag har varit idag..direkt när jag kom in i klassrummet så började mina ögon svida...jag undrar varför? Jag kände mig inte trött då jag kom men kände att tröttheten smög sig på mig och överraskade mig totalt!.......Jaha nu har man varit en dag i skolan och nu återstår bara en till....det är roligt att komma dit men det är lika roligt när det är slut!

Idag var det riktigt trevligt att komma hem efter en dag i Luleå..maten stod på bordet och den bestod av korvstroganoff och bandspagetti...riktigt mummit var det. Viktor var på scouterna och Emil var ute och lekte med sina kompisar så det var så lungt och skönt....härligt!

måndag 15 mars 2010

Hjälp!

Ja nu har jag fixat sidan lite men jag tror fortfarande inte att sidan är klar vill ju ha en massa annat på sidan som jag inte kan få dit..måste nog fara och hälsa på någon som kan dettta....men jag tycker det är riktigt rolig fast det har bara gått typ...5 timmar..hihi
Ja nu har jag blivit en bloggare...känns lite konstigt men ändå roligt.

Nu hopppas jag bara att jag kommer ihåg att skriva i min blogg...nåja det här ska nog bli bra. Man måste ju prova sig fram ialla fall....:)