måndag 31 maj 2010






VILL HA NU!!!!!

Dessa två saker vill jag ha...jag känner att jag nästan måste ha en ny telefon men vem har typ 6000 kr över bara sådär när man är student. Jag vill också ha en systemkamera..men den gå ju också på typ 6000 kr...ojoj tänk om man vann några miljoner...då skulle dessa två vara i min hand nu! (bilden på kameran är inte exakt den jag vill ha)



söndag 30 maj 2010

Hej Hopp!

Ja ni får ursäkta att det är länge mellan gångerna men det var det jag för stod när jag startde bloggen :)
Nåja några veckor har gått sen sist och egentligen har det inte hänt så mycket...man lever ett ganska vanligt svensson liv...jobb (plugga), äta, träningar, städning, tvättning ja allt sånt där som de flesta familjer fyller sina vardagar med.
Iallafall har vi nu äntligen varit i stugan...mysigt var det men det blev lite jobbigt att ha med kompisar till barnen..en kväll går bra men två är nästan för mycket...nåja vi ska snart tillbaka dit igen och då blir det bara la familia...skönt! Min käre far och svärfar har äntligen kopplat in vattnet för sommaren så då är det alltid lite lättare..med disk och att tvätta sig men nu ska vi (mamma 0 Pappa) gör om "tvättstugan" så nu får man göra som förr...tvätta sig i sjön..men det går bra för mig och barnen, men Jörgen är en riktig badkruka så där blir det lite jobbigare.

Vi har haft utv.samtal med båda barnen och det ser lovande ut för båda i framtiden...vi har gjort något rätt här i livet i alla fall..hehe!

Nu har jag berättat för mamma o pappa om mitt beslut och dom blev glada och stöttar mig till 100 %..skönt, fast det visste jag innerst inne att de skull göra...men ni som läser min blogg får hålla ut ett tag till..sorry :)

Nåja nu är klockan mycket och jag är lite trött efter en trevlig mordags middag med mamma, pappa, svärmor och svärfar...
Godnatt världen!

måndag 17 maj 2010


32 år!

Jaha nu har man fyllt 32...tänk vad tiden går..nyss vara jag 21 och väntade mitt första barn..och nu ska det barnen bli 11 år..ja det är bara att inse att jag oxå har blivit äldre och inte bara dom runt omkring..:)
Min födelsedag friade jag med frukost på sängen..slappade hela dagen i solen, Blev bjuden på fika både av den äldsta sonen och mammse och pappsen...nice. Kvällen bjöd på två fester. Första var jag på examensfest med klasskompisarna, åt gott och drack gott....sen drog jag hem till gyllengårdsvägen där det var en brakar fest med en massa go dricka och en massa singstar!
Kul hade jag.....tack till alla som gjorde min födelsedag så rolig! Nu har jag kalasat färdigt, på torsdag är det gubbens tur!

tisdag 4 maj 2010

Oj Oj

Nu var det länge sedan...men jag känner att jag inte haft tid riktigt att sätta mig ner och skriva något vettigt...har haft praktik i tre veckor på fagottens förskola i öjebyn..det var riktigt roligt och intressant...och barnen är ju så härliga. Fast det är ju de flesta barnen efter man lärt känna dom lite bättre.
Jag o Jörgen har firat våran 7 :e bröllopsdag..Jag överraskade Jörgen med en hotellnatt i stan. Vi gick ut och åt och sen gick vi på bio...det var riktigt mysigt. Var mysigt att bara var tillsammans..det är inte så ofta :)

Ja nu har man snart gått ett helt år på LTU..det är ju fantastiskt. Jag har klart ett helt år nu är det bara 2 ½ år kvar...men det ska man väl fixa...speciellt när man har så bra klasskompisar.

Hej svejs för denna gång!