Praktik o sommarjobb
Hej o hå vad tiden går....nu är jag på praktik i öjebyn på Fagottens förskola. Det är jätte roligt, barnen är snälla och glada nästan hela tiden. Pedagogerna är verkligen ett härlig gäng. Dom får en att känna sig som en i teamet. Även om jag jobbat inom barnomsorgen nu i snart 12 år så lär man sig ändå nya saker, och ser saker på helt andra sätt än före utbildningen! Det var ett klokt beslut jag tog: att börja plugga, även om man lever på vatten o bröd...:D. Nä inte riktigt men mindre i plånboken är det då. På tal om pengar så när man pluggar så får man ju inte stämpla på sommaren så nu är det bara att försöka hitta sig ett sommarjobb..vilket är lättare sagt än gjort. Fick ett tips av en vän att ringa städ på kommunen men dom hade redan tillsatt alla sina jobb...hmm jag undrar vart mer man kan söka? Arbetsförmedlingen är då inte till någon hjälp!
Kanske man få leva på bröd o vatten i sommar ändå :D
hej svejs!
onsdag 14 april 2010
onsdag 7 april 2010
Påsklov!
Ja nu är påskhelgen över men det känns knappt. Jörgen är ledig hela påsklovet för ovanlighetens skull.
Helgen har varit kanon...många fiskar har fått offra sina liv i våran sjö...dryga 50 st faktiskt. Men tyvärr så har jag kanske bara dragit upp 4 eller 5. Viktor och svärmor har varit dom som dragit upp mest.
God mat och god dryck har det naturligtvis oxå varit. Vi har till och med grillat karré för första gången i år och nästa gång blir 1:a Maj, en tradition som svärföräldrarna har.
Men visst är det skönt att vara borta så här i några dagar men det är ännu skönare att komma hem. Få sova i sin egen säng, gå på en riktig toa...och ha tillgång till diskmaskin..:S
Nu får vi slappa i några dagar till sen är det verkligen tillbaka till verkligheten för då är det dax för praktik i tre veckor...härligt...
Hej svejs!
Ja nu är påskhelgen över men det känns knappt. Jörgen är ledig hela påsklovet för ovanlighetens skull.
Helgen har varit kanon...många fiskar har fått offra sina liv i våran sjö...dryga 50 st faktiskt. Men tyvärr så har jag kanske bara dragit upp 4 eller 5. Viktor och svärmor har varit dom som dragit upp mest.
God mat och god dryck har det naturligtvis oxå varit. Vi har till och med grillat karré för första gången i år och nästa gång blir 1:a Maj, en tradition som svärföräldrarna har.
Men visst är det skönt att vara borta så här i några dagar men det är ännu skönare att komma hem. Få sova i sin egen säng, gå på en riktig toa...och ha tillgång till diskmaskin..:S
Nu får vi slappa i några dagar till sen är det verkligen tillbaka till verkligheten för då är det dax för praktik i tre veckor...härligt...
Hej svejs!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)