Praktik o sommarjobb
Hej o hå vad tiden går....nu är jag på praktik i öjebyn på Fagottens förskola. Det är jätte roligt, barnen är snälla och glada nästan hela tiden. Pedagogerna är verkligen ett härlig gäng. Dom får en att känna sig som en i teamet. Även om jag jobbat inom barnomsorgen nu i snart 12 år så lär man sig ändå nya saker, och ser saker på helt andra sätt än före utbildningen! Det var ett klokt beslut jag tog: att börja plugga, även om man lever på vatten o bröd...:D. Nä inte riktigt men mindre i plånboken är det då. På tal om pengar så när man pluggar så får man ju inte stämpla på sommaren så nu är det bara att försöka hitta sig ett sommarjobb..vilket är lättare sagt än gjort. Fick ett tips av en vän att ringa städ på kommunen men dom hade redan tillsatt alla sina jobb...hmm jag undrar vart mer man kan söka? Arbetsförmedlingen är då inte till någon hjälp!
Kanske man få leva på bröd o vatten i sommar ändå :D
hej svejs!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar